Selasa, Jun 30, 2009

~reNunGan BerSamA~

by ~syi~

Untuk Renungan Bersama.....

Pesanan kepada mahasiswa

SEJUMLAH 128,295 tempat untuk kemasukan pelajar ke institusi pengajian tinggi awam (IPTA), politeknik dan kolej komuniti bagi sesi Julai 2009 ditawarkan oleh Kementerian Pengajian Tinggi. Jumlah tersebut bersamaan dengan 32 peratus daripada sejumlah 400,996 permohonan bagi mengikuti pengajian peringkat ijazah sarjana muda, program diploma dan sijil.

Ini bermakna 68 peratus atau 272,701 calon yang gagal mendapat tempat perlu mencari alternatif lain seperti kolej swasta atau mencuba nasib mencari pekerjaan.

Lazimnya dalam saat begini, ibu bapa adalah orang yang paling sibuk menguruskan persiapan anak-anak untuk mendaftar di universiti. Tiada kata yang boleh digambarkan mengenai betapa gembiranya mereka apabila mendapat surat tawaran kemasukan anak ke universiti. Kalau boleh mahu dicanangkan ke seluruh kampung atau daerah.

Begitulah gambaran perasaan gembira ibu bapa. Mereka sanggup bergolok-gadai malah sanggup menyewa kereta untuk menghantar anak-anak ke universiti.

Kebiasaannya di kampung-kampung atau di mana sahaja, ada diadakan juga majlis kesyukuran dan sembahyang hajat untuk menzahirkan kesyukuran. Namun dalam kegembiraan tersebut, kami sekadar ingin mengingatkan bakal mahasiswa di menara gading.

Sebagai bakal mahasiswa dan seorang anak, anda pastinya memikul tanggungjawab yang besar. Satu perkara yang perlu selalu bermain dikotak fikiran anda ialah mengimbangi antara matlamat diri, tanggungjawab dan amanah keluarga.

Antara perkara yang perlu diberi perhatian apabila secara rasminya menjadi warga kampus yang akan dipanggil siswa dan siswi universiti ialah seperti berikut.

Utamakan cita-cita bukannya cinta

Walaupun cinta itu akan hadir dalam setiap diri manusia terutama golongan remaja, namun anda perlu ingat, apa yang perlu diutamakan. Jika kita mencapai cita-cita dengan kejayaan nescaya cinta juga akan dinikmati dalam masa yang sama atau bakal datang kepada anda.

Jangan kerana terlalu asyik berjumpa 'rakan baru', kita menjadi 'kelabu mata' sehingga lupa cita-cita yang menjadi matlamat asal.

Hapuskan sindrom backbenchers club

Satu sindrom yang menular di kalangan sebahagian pelajar universiti ialah berlumba-lumba datang awal ke kelas. Tetapi bukan untuk duduk di barisan depan sebaliknya berebut-rebut mengisi kerusi di belakang.

Jika anda ingin menumpukan perhatian kepada syarahan, rebutlah kesempatan untuk mengisi ruang di depan kerana penyampaian pensyarah akan dapat dicerap dengan lebih jelas dan tepat jika anda berada lebih hampir dengan beliau.

Jauhi perangai musang, siang mengantuk malam berjaga

Satu tabiat yang agak biasa di kalangan pelajar adalah bersembang dengan rakan-rakan sehingga lewat malam. Tidak cukup dengan itu terdapat juga segelintir yang menyambung tugas untuk 'berperang' atau 'mengatur strategi' dengan bermain permainan komputer.

Akibatnya pasti ada yang terbabas untuk mengikuti kelas di waktu pagi dan ada juga yang "mengangguk-angguk" ketika di dalam kelas. Bukan kerana faham apa yang diajar tetapi mengantuk.

Antara resipi kejayaan seseorang pelajar universiti adalah mereka yang dapat mengikuti setiap syarahan dengan baik dan juga dapat memberi tumpuan ketika di dalam kelas. Kajian menunjukkan pelajar yang berjaga malam gagal mendapat keputusan CGPA yang tinggi.

Sentiasa menjadi rider bukannya passenger

Satu fenomena sejak dulu lagi ialah setiap kali tugasan diberi untuk dibuat pembentangan dan laporan pasti ada yang mengelak. Ramai yang mahu mengambil jawatan sebagai 'penumpang'.

Sebagai mahasiswa alaf baru, fenomena ini perlu diubah kerana seseorang yang berjaya, berkarisma, berketerampilan adalah terdiri dari golongan mahasiswa yang sentiasa menjadi pemimpin atau rider dan bukannya passenger.

Untuk menjadi pemimpin yang hebat di masa depan kita mesti mempunyai ciri-ciri kepimpinan yang tinggi dan universiti adalah platform yang terbaik untuk mengasah kilauan bakat untuk membuktikan anda adalah pemimpin masa depan.

Bina hubungan positif dengan pensyarah dan rakan-rakan

Jika kita membaca dan mengkaji antara resipi kecemerlangan seseorang pelajar ialah sentiasa berbincang dengan rakan sekelas melalui kumpulan belajar. Sebaik-baiknya tidak melebihi lima orang.

Selain daripada itu perbincangan dengan pensyarah juga akan membantu kejayaan kerana pensyarah itulah yang akan memeriksa kertas jawapan peperiksaan.

Oleh itu penting untuk mengetahui dan menyelidik tentang kehendak sesuatu soalan serta cara menjawab. Anda tidak boleh menyusuri kampus seorang diri untuk berjaya sebaliknya perlu berbincang dengan rakan dan pensyarah.

Setelah menjalani kehidupan di kampus nanti jangan lupa sekali-sekala bertanya khabar ayah dan ibu. Jangan hanya menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) sekadar untuk meminta bantuan tambahan apabila poket hampir kosong. Sedikit pesanan di atas sekadar mengingatkan bakal mahasiswa agar anda tidak 'menghadiri konvokesyen' lebih awal daripada rakan-rakan seperti buah yang gugur sebelum waktunya.

Mengikut statistik, sejumlah 4,800 daripada jumlah kemasukan pelajar setiap tahun gagal menamatkan pengajian atau diberhentikan daripada IPTA sepanjang tempoh 2005 hingga 2008. Walaupun jumlah tersebut dianggap sedikit tetapi ia masih merupakan satu amaran yang jelas kepada anda semua bahawa ramai yang berkorban dan bergantung harap untuk memastikan kejayaan anda terutama ayah dan ibu, saudara-mara dan sahabat-handai.

Kegagalan anda juga merupakan satu kerugian yang besar kepada diri sendiri, keluarga, masyarakat dan negara. Walaupun negara menghadapi krisis ekonomi namun kerajaan terus komited daripada segi penyediaan bantuan kewangan apabila sejumlah RM3 bilion diperuntukan menerusi Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional.

Namun begitu, kita percaya dalam diri setiap bakal mahasiswa tidak terlintas akan istilah kegagalan. Bagaimanapun, sedikit kealpaan dan kelalaian akan menghanyutkan anda ke arus kekecewaan.

Seseorang pelajar yang menerima tawaran untuk melanjutkan pengajian di IPTA perlu bermuhasabah diri. Anda perlu menganggap bahawa tawaran tersebut biarpun mungkin bukan pilihan utama tetapi adalah peluang keemasan yang datang sekali seumur hidup.

Oleh kerana masih ramai yang gagal mendapat tempat, hargailah peluang tersebut dengan sebaik mungkin untuk mengangkat taraf hidup diri dan keluarga. Anda perlu sedar akan peranan dan tanggungjawab yang perlu dilaksanakan. Untuk berjaya anda perlu bersedia untuk berkorban, menetapkan matlamat hidup yang jelas, pandai mengurus masa dan pandai membawa diri.

Ibarat pepatah Melayu "adat periuk berkerak, adat lesung berdedak". Untuk berjaya juga pelajar IPTA perlu tabah dan rajin. Jadilah sebagai seorang graduan nanti yang "dicampak ke laut menjadi pulau, dicampak ke darat menjadi pepohon yang merendang dan dicampak ke angkasa menjadi bintang yang menyinar". Sekalung tahniah buat yang berjaya!

KEDUA-DUA PENULIS ialah pensyarah dan Pensyarah Kanan, Fakulti Pengurusan Perniagaan, Universiti Teknologi Mara, Perlis.





by ~syi~

Jumaat, Jun 19, 2009

~KenAnGan a.k.a.MemOriEs~

by ~syi~

x de pe pun..cume rase mcm nak upload gambar mase dulu2..hehehehe...jadi tengok je la ek...

1) ni gambar kenangan mase pegi persada johor bahru..x silap aku...ni assgment kiterog untuk subject marketing..payahnye..nak cari survey..last2..kiteorg buat sendiri..x tanyer pun pelanggan-pelanggan tuh..segan..hahahaha..

sempat lagi..padahal depan nih jln besar..huhuhu
+
byk bendera kan....

ni ntah kat mane ntah..x ingat aku..


sempat lagi tuh....


ni plak..ader seminar kat persada jb...terpakse lah pegi..laki 2 org tuh..budak kelas aku..ni saje je gimik..hehehehhe


kalu da minat bergambar la kan..kat memane mesti punye laa..

2 ekor kumbang...tapi sgt baik..hahahaha..(bangga lah tu..aku puji...cit!!)

sedap makanan yg disediakan..huhuhu

erm..no komenla gambar ni..hehehehe









by ~syi~

~keNangaN teRInDah~

by ~syi~

hm...masa pantas berlalu...nape ek..bile da masuk zaman keje nih..rase mcm nak blaja jer balik..bile zaman blajar..beriya-iya nak keje..kekadang bile pikir balik..kelakar je..manusia..x pernah puas dgn ape yg mereka ader..(aku ke????bukan aku...hahahahaha)

anyway tetibe jerk teringat kengkawan kelas..huhuhu...seronok..member kelas sume sporting..kekadang kalu tension sgt study..kiteorg pakat reramai g main bowling, karaoke..pastu lepak kat danga sampai kul 3 pagi..hahahaha..mmg kelakar zaman ni..dan inilah paling byk kenangan yang dibina..kenangan manis dan pahit..budak kelas aku nih mmg suke berpakat..kekadang kalu x berape ngam ngan lecturer sorang nih..semua berpakat..buat bodoh jerk time ngajar...isshh..x baik betul kiteorg nih kan..kalu bebudak junior..gaya ala gedik tuh..sorang budak kelas x suke..sume x suke..hahaha..ntah ape-ape je bebudak nih..tapi kiteorg xdela jahat sgt..memasing buat bodoh jerk la..

tapi tula..kenangan..dapatla..member bwk keta sem last tuh..fuh..langkah panjang la aku n the geng..hehehhehehe..gaduh???ala biase lah tuh kan..sedangkan lidah lagi tergigit..apatah lagi kengkawan kan...tapi kiteorg settle care baik..sebab dlm perasaan masing2..ingin menjaga ukhwah ni sampai ke anak cucu..ye..kiteorg berjanji akan buat reunion 2013..i/allah..x kisahla mase tuh..sume da kawen ke..bertunang ke..janji kene hadir...kepada kengkawan...miss korang semua...friends forever n ever....

'AS WE GO ON...
WE REMEMBER..
ALL THE TIMES WE...
HAD TOGETHER..
AND AS OUR LIFE CHANGE..
COME WHATEVER...
WE WILL STILL BE.....FRIENDS FOREVER...~


ni aku buat..hahaha...aku edit sendiri n bagi siap dlm frame..hikhikhik....nape gambar syi, dil, pik, ju saiz berbeza dari yg lain.....?jawapannye..pertame..syi tuh..sebab dah tentu aku yg buat..yang lagi 3 org tuh..sebab kiteorg mmg kawan yang terbaik..duk umah sewa pun 4 org je..jadik..kiteorg berempat nih mmg da x leh berpisah..duk dlm kelas n ape jua program..kami mmg xkan berpisah..huhuhu..ok..clear kengkawan....hehehehe





hm..yg ni plak..same gak ngan jawapan yg atas...cume yg ni dil buat...

nilah..member kelas aku...jurusan DIPLOMA PENGURUSAN PELANCONGAN..BATCH JUL 05 HINGGA JAN 08...


by ~syi~

Selasa, Jun 16, 2009

~BorINg~

by ~syi~


hm...x tau la nape...boringggg nyeeeeeeee.....



See full size image












by ~syi~

Isnin, Jun 15, 2009

~jeNjaLan~

by ~syi~

..nak dijadikan citer..semalam 14/6/2009...lepas abis kursus dalam pukul 6.00 petang tuh..aku ngan amie g le seremban..bukan pe..sesaje jenjalan..hehehehe...kiteorg terus gerak ke City Park..tempat tuh mmg cantik waktu petang...ramai family yg dtg bawak anak2 dieorg..aku g sane pun sebab mak,k.lang ngan abijam ader sane..bawak wafi jenjalan..cian wafi..demam..and then aku g la kat satu restoran nih..nama die x silap aku R&K kot..name restoran tuh panjang...tapi aku ingat perkataan tuh je..ok la kan..dari x ingat langsung...uniknye restoran nih..ialah..dieorg menggunakan barang-barang antik..contoh..korang ingat x mesin jahit yg lelame tuh..die kan berfungsi guna kaki kan..ha yg tulah jadi meja mkn..antikkan...aku sempat gak snap...tapi x taula..clear ke x..sebab aku zoom...meja yg aku duduk tuh bende alah tuh xde..da patah agaknye...

see..korang nampak x...antikkan...


erm..ni lagi....

x byk sgt..aku x sempat nak snap gambar..kiteorg terkejar-kejar nak balik umah melaka plak...anyway aku sempat la order makan..masakan kat restoran nih okla...tapi x abis makan...huhuhu..x taula apesal...frust aku...huhuhu..ni sajian yg aku order utk makan plak..



sate ni okla..tapi kecik...satu 60 sen..mahal skit..hehehe

ni air jus die..seedap...carrot susu for amie...aku jus apple tuh...

ni nasik goreng paprik pedas yg diorder oleh amie..bleh tahan la rase die...

..dan yang ini aku punyer..mee goreng mamak pedas..mmg pedas....hohohohoho..

by ~syi~

KuRSuS KahWiN..

hm..terasa sgt penat..sebab hujung minggu nih..sangat padat dengan aktiviti...actually aku g kursus kawen sebenarnye..hari sabtu ngan ahad..dari pukul 8.00 pagi hingga 5.30 petang..huhuhu....nak tunggu dapat sijil..sgtla jenuh..ngantuk satu hal..ader penceramah yg best tuh..okla..segar skit bijik mate..ader plak penceramah yg syok sendiri..adooyai!!!time ni mate da x bleh blah da..nasib baik aku ader bawak gula..bayangkan satu hari suntuk aku g ngadap penceramah2 tuh..sebab dengan satu misi iaitu...SIJIL KAHWIN!!hehehehehe...alhamdulillah..berkat kesabaran yg ader dalam diri aku nih..akhirnye..aku peroleh sijil nih..apepun..terima kasih kepada pihak penganjur...kalu x de dieorg nih..x dptla aku nak kawen..(huhuuhu..gatal bunyiknyee..)...terima kasih kepada kepada para penceramah yg sudi bagi ceramah kat kiteorg..kepada kawan-kawan yang hadir..tahniah untuk semua...


akhirnyeee...da dapat sijil da...hehehee

huhuhu...

dewan kursus..
reramai tgh mkn tengahari...
ni ari ahad....
ni plak ari sabtu...huhuhuhu...sebelah..sepupu aku..munirah..nak gak ikut..huhuhu

Khamis, Jun 11, 2009

taG..TaG..~.KekASih HAti~

1) nama kekasih anda..
..kekasih???..hm..ok..name die Hadzmi binHashim..


2) umur kekasih....
..actually umur die tututut...hehehe..die memang agak berumur dari aku...hehehe..aku bersyukur sgt sebab tuhan temukan aku ngan die..salah satu kriteria jodoh aku ialah..faktor umur yg jauh dari aku..akhirnyee..alhamdulillah...


3) insiden pertemuan
..hm..hahahah..ni ape punye soalan nih..apepun aku jawab ekh..hurm..ader satu hari tuh..amie ni kire kwn abg ipar aku...pastu abg ipar aku singgah jap kat umah aku..mase tuh x silap aku, abg arin(abg ipar) nak amik baju..amie ni pun singgah la...berborak ngan mak aku..ok lah..borak punyer borak..diepun balik...mak aku yg sgt aku sayangi ni plak, g ckp ngan a.arin yg amie ni peramah..mak aku suke borak ngan die la..hormat org tua la..ape la...bla..bla.....n mak aku ingat die da kawen..hahahaha..(yela faktor umur da meningkat...hehehehe)..rupenye..belum kawen gik..huhuhuhu..
seterusnye....a.arin aku ni plak g bitau ngan amie..hm apelagi..kembang kuncup la dpt pujian dari mak aku...

pertemuan seterusnye..x dirancang..umah aku ni kire dekat ngan empangan..jadik sape yg minat memancing nih..selalula dtg kat situ..so, amie nih dtg la umah aku..ha..nak dijadikan cerite..aku xde umah mase nih..g beli sarapan..wocheh...mase aku balik je umah..die plak da naik kete g empangan nak mancing...ish...dalam insiden nih mmg x jupe gik...pastu waktu tengahari plak...dieorg balik dari mancing n mkn tengahari kat umah aku...pastu aku kuar just nak amik baju kat ampaian..and aku terus masuk bilik..tu je 'watak' aku mase tuh...

aku ckp kat mak aku..mlm tuh aku mimpi kene belit ngan ular sawa...org dulu2 kate..kalu kiter mimpi ular nih..maksudnye kite nak kene pinang..tapi ntahla..2 hari selepas insiden tuh..a.arin jupe aku..die kate amie mintak no tepon..hahahaha...aku pun bagi..sebab pada mulenye..just friend kan...lelame x tau plak sampai ke tahap nih...hehehehe
tu je yg dapat aku coretkan...hahahaha....

4) kelebihan 'die' di mata anda...
....setakat ni alhamdulillah la...die terima aku seadanya..menyayangi aku..bertanggungjawab..sebab sekarang die jage parents die..lagipun die anak lelaki..so dari situ aku nampak da tanggungjawab die kat aku..org kate lebih baik kite menyayangi org yang betul2 menyayangi kite n org kate lagik bile kite bercinta dengan org yg agak berumur..die sayang kite lain...fakta tu org kate ek..bukan aku kate..apepun bergantung pada kekuatan jodoh itu sendiri...kan..kan...kalau xde jodoh..xde gak..

5) harapan..
..aku harap die akan terus menyayangi aku..terima aku seadanya..bertanggungjawab..dan aku harap kami bahagia sepanjang hayat..semoga ALLAH memberkati hubungan ini..amin..

6) gambar kekasih hati...

hm...ni okla ek..janji ader gambar kan..

7) seterusnye tag ini untuk...
..especially untuk sume org ..buat tau..and more special..for kak thalha,misz seniey,cik nana, rihanna,kak diana ishak, ziziey, zamie, and semua la ek..gud luck untuk sume org..daaaaaa

~syi~

tAg laGIk...

tag nih..baru pasan..ianya dtg dari kak thalha..sorry kak..lambat..pepun syiee xkan menghampakan akak...huhuhuhu...

1) Anda perlu printscreen wallpaper anda yang tengah guna sekarang...





ni la die...tarataraaaaaaaaaaa..hehehehe

2) Bagitau nape anda suka wallpaper anda itu..

hm...hm..sebab die simple...n..nice sangat2..lagi satu bende ni mmg da ader kat laptop ni..maybe kawan aku..k.faezah yg tukarkan kot..heheheheehe

3) Tag 10 orang...

erm..sesape yg sudi... termasuk..misz seniey, nana, zamiey, raihanna, ziziey..n sesape nak buat..dialu-alukan..good luck korang


tAG..TAG...

~syi~

1. Bekas kekasih saya adalah :
adalah..adalah.....seorang yg beza setahun dari aku je...anyway aku xde la feel sgt ngan budak tuh pun..just kawan..tapi die pulak yg ter'feel' lebih skit...skit je...hehehehe...ada satu kejadian yg sampai sekarang i hate him..really hate him..sebab mase tuh aku mmg da ader feel..tapi ader satu kejadian yg membuatkan aku rase die' x layak' untuk berada dlm hati aku..so, aku terus buang die jejauh dlm hidup aku..(kengkawan aku mesti tau..kes mlm sabtu..kat depan umah sewa..kat jln intan ** no umah **pasir gudang johor..kan..kan..hehehe)

2. Saya sedang mendengar :
suasana 'memekak' bebudak main game..dtg tempat aku nih..terus main game..agak bising..tapi tengok syok je bunyi game tuh..game tembak2 kalu xsilap aku....name die...'WALL HACK'..ntah betul ntah tidak...aku tanyer bebudak nih...ni la tajuk yg dieorg bagi....

3. Mungkin saya patut:
-berdiet dari sekarang...hehehehe...yela hujung tahun nak naik pelamin..hohohohohoho..diettt oh dietttt..susah tuh...

-belajar untuk menjadi suri rumah yg bertauliah....wocheh.....


4. Saya suka :
buat bende2 yg aku suke buat...ikut hati..kalu rase mase nih nak nyanyi..aku nyanyi la kuat2..kalu aku rase nak tengok movie...aku tengok la movie... sampai.... movie tuh tengok aku balik...hehehe..kalu rase nak tido...hm..indahnye waktu itu....huhuhuhu


5.Sahabat-sahabat baik saya :
tgh main mesej ngan pakwe die..sambil tgh gigit kuku..hahahaha(utk pik)..tgh berebut ngan adik beradik nak main game...(utk dil)..hehehe..ke tengah mengelamun dari pagi sampai petang..(utk ju)..huhuhu..sorry kawan2..just kidding!!!


6.Saya tak paham :
kenapa bos aku bagi cuti hari rabu ngan khamis...aku nak cuti ari sabtu ngan ahad..jenjalan ngan family...wawawa..aku x suke ini perkara!!!aku x suke!!!napelah bagi cuti ari yg x sepatutnyee aku cuti..arghhh tension!!!!


7.Saya kehilangan :
..disiplin diri sejak akhir2 nih..membuatkan aku sendiri tension...maybe aku kene dgr lebih byk motivasi pagi...


8.Ada yang berkata :
..aku perlu sabar dengan keadaan...argh..susah la mcm ni...asyik2 sabar je..semua manusia ade tahap kesabaran!!



9.Makna nama saya :
..syahirah..yang terkenal,termahsyur..ekekeekekek...terkenal ke aku...hahahaha..anyway aku suke name aku nih..thanks mom..


10.Cinta itu adalah :
..satu bende yg susah nak ditafsirkan..sgt2 subjektif..yg x boleh dihuraikan dgn kate2..sebab ianya melibatkan hati dan perasaan..fuh..susah aku nak bikin ayat nih...


11.Di suatu tempat, seseorang sedang :
..menunggu abg die balik dari umrah..so sekarang tgh tunggu kat klia sensorang...mesej aku suruh dtg...ha?aku ngah keje ni ok..marah nape x ikut..sebenarnye nak sgt ikut tapi komitmen keje sgt penting..huhuhu..ye ke...hehehehe..

12.Saya akan cuba :
..untuk menjadi teeerbaik di kalangan yang terbaik..wa..berwawasan aku nih..


13. Ayat SELAMANYA membawa maksud :
forever..hahahaha


14.Telefon bimbit saya :
sgt best..lantakla hp aku..mmg best..sekarang true tone lagu 'could i have this kiss forever'..betul x tajuk nih..lantakla..aku x tau..tapi yg pasti aku mmg suke lagu nih..



Layannnnnn.


15.Bila saya terjaga dari tidur :
..terus g tandas untuk buang ape yg patut..perut aku mmg dah dididik dari awal kelahiran mmg sebegitu...


16.Saya paling tak suka apabila :
..org mengata aku belakang..cukup2 x suke org sebegini..woi jgn jadik bacul..cakap belakang bergegar2..mcm die yg paling best dlm dunia..bile berdepan..pijak semut pun x mati..org mcm ni patut kene terajang ngan aku nih...


17.Pesta/Parti adalah :
..something bile sambut sgt best..hehehe..family aku slalu sambut..birthday party..hari ibu..mmg kiterog wajib sambut bende alah ni...


18.Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah :
..aku bukan pencinta haiwan..aku x suke haiwan2 nih..even kucing sekalipun...aku aku lari sejauh yg mungkin...


19.Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah :
..sekarang...sebab umur lingkungan ni aku da dapat ape yg aku nak...bersyukur sgt2...

20.Hari ini :
..ari khamis...


21.Malam ini saya akan :
bukak tempat keje saye..untuk dieorg main game lagik..dan hasil pendapatan malam..akan diberikan kepada saye bulat-bulat...wawawa..syoknyeee...

22.Esok pula saya akan :
..keje lagik sebab nak kumpul duit nak kawen..huhuhuhu..statement yg x bleh blah...


23.Saya betul-betul inginkan :
handycame yg terbaruuuu..alhamdulillah..aku da daptkan da...


24.Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini :
..aku bersyukur sebab aku masih hidup dengan memiliki kesempurnaan yang dikurniakan olehNya...amin...


25.Pusat membeli-belah atau arked permainan :
ni ape bende soalan ni..aku bukannye budak2 gik..da tentu yg jawab tag nih seorg perempuan yg sgt suke akan beli belah..hahaha..ape ayat aku nih..ntah..layankan je..tapi membeli belah time kuar gaji la..kalu setakat jenjalan..maaf la..dari sakit hati x pat beli barang aku nak, better duk kat umah basuh pinggan..hahahaha


26.Makanan Barat atau Jepun :
of coz barat..jepun x masuk anak tekak aku nih..lain mcm benar masakan dieorg...


27.Bilik yang terang atau gelap :
gelap..huhuhu..suspen je kan...aktiviti tidur aku akan lebih lancar..

28.Makanan segera adalah :
..makanan fast food or maggie kot..

29.Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang?
'mase lambat lagi'-untuk bebudak yg tgh tunggu turn nak main game
'mak, org g dulu..salamelekum..-untuk mak aku yg tunggu kat pintu setiap kali aku tekan minyak nak g keje...
'gud night syg'-sure untuk my honey...


30.Siapa yang anda nak Tag?
..sesape je..termasuk kak thalha, misz seniey n nana....hahahahaa

have fun!!!

Selasa, Jun 09, 2009

try..test...

kawan2...lame x hupdate blog aku nih..bukan busy..tapi xde mood nak update..x tau la nape...huhuhuhu..maybe skrg aku byk pikir kot....mmg byk bende yg aku nak pikir dan belum sempat tuk pikir...ape pun aku ader some thing untuk korang...


korang bleh bace bende nih....







dapat....





dapat x......



xdapat?????..ok korang kecilkan mate korang dalam lingkungan 90%....jgn tutup mate plak...takut langsung x nampak...hehehehe..see...dapat x...good luck untuk korang...