Isnin, Oktober 05, 2009

~hari Raye~

by ~syi~

hari raye sgt best kalu ramai sedara mare balikkan...yela..mase tuh lah peluang berkumpul adik beradik..sedare mare..sepupu sepapat..yg mane xpernah jupe pun..akan boleh TERjumpe time raye..hehehe..actually raye tahun ni sgt2 bermakne buat aku..sebab ape???....

  • ye..raye tahun ni last untuk saye yg bergelar SINGLE..huhuhu..jadi mulai tahun depan..saye akan mula sertai kelab BINI ORANG..teeeeetttt....hahahaha..
  • tahun ni juga tahun pertame saye beraye dihospital...hm..mmg sgt2 x sangke..dan x pernah menjangke akan beraye serta merangkap tidur di hospital..panjang kisahnye..nak dipendekkan cerita..
pak im aku..(bapak sedara) masuk spital sebab semput..die dikejarkan ke hospital kuala pilah pada malam raye pertama...and then mak im(isteri pada pak im)..call semua family utk bagitau...ha..pukul 11 mlm kot..baru dgr berita tuh..ape lagi..mak aku da x senang duduk..yela adik sendiri la katekan..sebab dari ape yg aku dengar..pak im aku dlm keadaan KOMA...what????..padahal..sebelum raye..baru call pak im aku tuh...suara di corong tepon menggambarkan die dlm keadaan sihat walafiat....tapi ape leh buatkan..ketentuan tuhan..berbalik pada cerita aku ni...

kiteorg terus gerak ke spital...mak aku tengok adik die(mase ni sorang2 je yg leh melawat)..da nangis..maklang aku pun tengok..kuar je dari wad..pun nangis...mak siap pesan, 'baik g tengok skrg'..hm..lain mcm je pesanan ni...so, bapak sedare yg mane beraye jauh..mlm tu gak balik..sume adik beradik berkumpul...mlm tuh kiterog bace yasin...sampai kul 6.00 pagi..baru bleh terlelap...

mmg sgt x sangke perkare mcm ni bleh jadi kan..so, kiteorg bermalam kat spital..sume tido kat surau..hehehehe..da jadi mcm surau tu kiteorg punye lak..

apepun..skrang alhamdulillah...pak im da beransur pulih da..jadi bleh teruskan aktiviti beraye..heheheehe...

  • tahun ni pertame kali beraye dengan kereta baru...hehehee...seronok bwk family jenjalan....
  • beraye bersame en tunang...wawawa...beraye umah bakal mentua..hehehe..cume x sempat jupe adik beradik abg...sorry ye...janji nak beraye umah abg raye ke-2..tapi ader masalah...jadinye beraye umah abg raye ke-5..hahaha...xpela kan...asalkan beraye ek
  • tahun ni da start bagi duit kat anak buah tercinta..LUQMANULWAFI dan ZULFAN AJMAL....sayang sgt kt 2 org budak yg comel nih...x kering gusi dengan keletah yg manja n cute...
  • bermaafan bersame keluarga..huhuhu...mmg sgt sedih dan sadis....pastu first time kaklang xde..beraye umah mentua...nanti turn sape plak ek...teeettt...wowowowo...
  • apepun terjadi..tahun ni mmg sgt2 bermakne untuk aku..jadi..SELAMAT HARI RAYE..sentiase ceriakan diri anda...


by ~syi~

1 ulasan:

Diana Ishak berkata...

awal lagi tapi nak wish gak 'welkam to the club'..:)