Isnin, Mei 11, 2009

jodoh, pertemuan, ajal, maut ditangan tuhan..

~syi~

jodoh, pertemuan, ajal, maut di tangan tuhan..jadi kite sebagai hamba haruslah bersyukur dan redha dengan ape yg ditetapkan..hm..jodoh..x kire ko kawen dengan org mude ke,org tua ke, hensem ke,hodoh ke,kaye ke, miskin ke, gemuk ke, kurus ke,...itu semua da ditetapkan..so, ape pasal ko nak sibuk sgt hal org...ko ngan hidup ko dah la..yg ko g canangkan kat org kg..kononnye aku kawen dgn org yg lebih umur pehal..aku yg nak kawen..family aku restu..mak aku pun restu..ader ke aku susahkan ko..ader ke besok biler aku susah, aku terhegeh-hegeh mintak tolong ngan ko..aku mmg x phm la..org2 yg suke mengata ni..siyes aku mmg xsuke..mentang2 suami ko hensem, ko bleh mengata...hensem x menjanjikan ape2..janji KEBAHAGIAAN!!tau x KEBAHAGIAAN!!! tu lagi penting dari segalenye..ah..ko suami hensem pun..suami ko ade gak skandal ngan org lain kan..kan..ha..tula padahnye..akibat dari mengata pasangan org..jage pasangan ko dulu...aku ngaku, pasangan aku jauh beza umur ngan aku..dan aku mmg bersyukur sgt..sebab salah satu faktor kenape aku pilih DIE...sebab umur yg jauh dan matang..ko ingat kawen beza umur dekat nih bahagia ke?asyik gaduh gak aku tengok..(ader sesetengah yg bahagia)bukan semua la..tapi aku nak bitau..tolong tutup mulut ko!!aku x ambik peduli ape yg ko ckp..jodoh aku..suke aku la..x yh nak mengata..tuhan tuh maha adil..janji, mak aku restu, adik beradik aku restu..cukup..ko xde dlm senarai untuk aku mintak restu..ko pun ader anak..jadi jage anak memasing..xpyh terhegeh-hegeh mengata anak org..aku x mintak pun dan aku x suruh..jadi..jgn TERHEGEH-HEGEH..diulangi...TERHEGEH-HEGEH...ingat, kebahagiaan tuh yg penting..kite ni pempuan..biar cari pasangan yg sayang kiter lebih..itu lebih bermakne..menghargai kiter, menyayangi kiter sepenuh hati, terima kite seadanye...lagi satu..seperti yg aku kate tadi..jodoh, pertemuan, ajal, maut di tangan tuhan..mmg x bleh nak skip-skip da...ape yg tertulis..itu la yg terjadi..kun fayakun..ko ni reti agama x..hm..mmgla islam..tpi semayang lompat2 gak..nak betulkan org konon..betulkan diri tu dulu..eiii..aku mmg tension la org mcm ko nih..lagi baik g duduk kat pak arab sane tuh..kene bom lagi baik..aku rase kalo la ader org mcm ko nih..pastu kene bom dek zionis tuh..alangkah amannye dunia nih..depan mate buat sakit hati je..baik merantau..(aku luahkan kan ni bukan untuk sesape..tapi untuk insan yg 'menghalang' kabahagiaan aku..so, x de kene mengene dgn sesape k..cume..sape mkn cili..terase pedasnye..)..ok..mls nak tambah dosa..akhir kate..renung2kan dan selamat beramal!!

0 ulasan: