Ahad, April 11, 2010

::HONEYMOON::

Salam..sume...tajuk entry kali ni agak romantik..hehehe...memang lazimnye..kalu kite baru kahwin..mesti ader honeymoon...x ketinggalan untuk aku juge...aku g honeymoon ngan hubby...xlame..hanye 4 hari 3 malam..memandangkan cuti keje aku amatlah terhad pada ketika itu..

kepada hubby...*terima kasih sangat2 sebab bwk g honeymoon...n the important things..thanks bebanyak sebab bwk syg naik kapal terbang...n..menyayangi diriku seumur hidup mu*..ceh wink..wink..ayat aku...hahaha

Location Honeymoon : BALI, INDONESIA
Days : 4 D, 3 N


15012010 ------> hari pertame

pagi Jumaat yg indah....hari yg bersejarah buat aku..bile kali pertame aku memijak tangge kapal terbang untuk penerbangan ke Bali, Indonesia...hahahaha...perasaan..jgn ckp la...sgt2 teruja ok..agak gayat jugak..tapi terpakse cover macho..hahaha..untuk hubby, die x kisah sebab die da byk kali naik kapal terbang...antaranya..die g umrah n g Beijing...

gambar ni mase duk kat Balai berlepas...LCCT...

bile aku duduk je sit kat pintu kecemasan ni...aku duk sebelah tingkap..yela..memule xcited kan..dpt plak..bile kapal terbang mule berlepas....fuh...kecut perut ye kengkawan...ni pengalaman pertame kan...hehehehe...pastu mule lah nengok menu kat situ...fuh..menu mahal gile...dala mangkuk die kecik je...tapi x pela...nak merasa punye pasal...aku order gak..nasi beriyani..

pose dari en hubby..tidoo kununnnn....

ha..ni pose dri mrs hadzmi....

agak teruje ketika ini....sgt xcited okkk

alhamdulillah..akhirnyee..aku sampai ke destinasi dengan selamat...sampai airport bali, aku terus cari kawan abg andak...iaitu pak made..pak made sgt baik orgnye...dielah yg bertanggungjawab membawa kami pusing2 kat Bali ni...fyi..majoriti penduduk bali menganut agama hindu..muke mcm melayu..aleh2..agama hindu..tapi x susah nak cari mkanan untuk org islam..ade byk je...satu restoran yg sgt favourite..nasi pedas..fuhhh..sambal die sgt2 la pedas n sgt2 la sedap..ni mase aku tulis entry ni..kecur je air liur aku terkenangkan nasi pedas yg mengancam tu..aku jupe owner die..rupe2nye..owner tuh org johor..batu pahat..da lame duk bali..berniaga katenye...alhamdulillah..murah rezeki ko makcik..hehehehe...

sebelum tuh... aku sampai pukul 2.30...n then check in hotel..dlm pukul 4.30..badan da letih...so, kiterog rehat je...n esoknye baru mulekan perjalanan...hehehe...mlm tuh kiteorg mkn mcd delivery je..pastu tido dgn nyenyakkk nyee....zzzzzzZZzzzZZzzzz....

16012010 ------> hari ke-2 di BALI

antara acara n tempat menarik yg aku n hubby lawat..tarian barongan...sgt2 teruja okkk...


aku n hubby sempat posing ngan patung yg dikatekan 'Barongan'

kuase jahat kot..x sure la..

persembahan yg sgt real n best..

permaisuri yg baik...hahaha..x ingatla...cume aku tau yg perempuan ni kuase die baik..

kat sini..da mcm malaysia je aku tengok..sebab ramai pelancong dari malaysia..heheehehe...

n then..aku g tengok padi berbukit..mmg unik sebab kat malaysia xde bende alah ni...sgt2 cantik...let's enjoy the pic...


suasane yg mmg romantik n menarik

pose baik punyeee

padi bukit yg dikate-katekan..

sgt cantik ye kengkawan...hehehe...x jemu kami melihatnyeee...perjalanan harus diteruskan..huhuhu...seterusnye kami melangkah ke gunung valcano..mase kiterog dtg tuh pun..tanah gunung tuh masih hitam..n masih aktif kate org kg..aku percaye je lah kan...

ni tasik danau toba..bersebelahan ngan gunung valcano tuh..
ni la gunung nye...tanah still hitam...masih aktif ni...

ruang mkn yg sgt2 unik...

huhuhu..sempat lagi gue...

sgt2 best tempat ni...aku berjalan lagi...dan kali ni destinasi bertuah yg aku lawati ialah pusat batik bidadari...kat situ tempat memproses batik, sampailah dieorg buat beg duit daripada batik, baju, selipar, key-chain n memacam la...lagi satu, kat tempat ni dieorg gunekan mata wang DOLLAR ok...n barang2 kat situ..mahal-mahal belaka...

ni aku bergambar kat pintu rumah owner butik bidadari...bayangkan umah die..tgok pintu da tau..

ni perkarangan rumah owner butik bidadari..

see...hasil kerja dieorg sgt teliti...

ni pun same...

mmg seronok n sgt letih sebenarnye...destinasi terakhir untuk hari tu..aku n hubby pergi ke hujung bali..aku x tau name tempat die..tapi kalu ikut dlm peta..tempat ni penghujung bali...cantik...tempat tuh...

mentari di ufuk timurrr..makin tenggelam plak...huhuhu

cantik sgt view die....

tgh ranum..

air laut yg memang cantik...

kat sini...ader persembahan Tarian kechak..tanpa sebarang muzik..hanye mulut mereka bunyik 'chak..chak..chak..' sampai habis persembahan...aku yg dgr nih pun penat..apatah lagi mereka kan..

ni kire hero lah ni....seram sehhh

ni lagiiiilaaa seram....

joget...joget...jgn x joget...

hahaha..sempat lagi tuh...

chak..chak...chak..chak...chak..

so dah tamat sesi perjalanan kami pada hari tuh...mmg terase sgt letih..walaupepun..mmg sgt puas..satu pengalaman yg xkan dilupekan..hehehe...balik hotel..n tidoo....opss..sebelum tuh..mlm tu aku g mkn kat restoran nasi pedas yg aku citer tuh...mmg best n msyuukkk...hehehehe...

17012010 ------> hari ke-3 di BALI

kalu g Bali, x lengkap kalu x singgah pantai Kuta..pantai yg terkenal dgn keindahan semula jadi...pantai yg terkenal dengan pelancong2 asing...pantai yg membawa seribu satu makne dlm hidup aku...ceh...ayat nak wink*wink*...hehehe...aku n hubby singgah kat pantai kuta...mmg cantik..tenang je..tapi mase aku g tuh...x berape nak best..sebab pantai tu dah dicemari dengan sampah sarap...sayang betul kan...

cantik pemandangan yg indah...

sempat lagi tuh...

ni bersame isteri pakmade...baik sgt orgnyee...


mmg cantik pemandangan kat situ...



pas da boring kat pantai kuta...aku g la Market utk beli barang serta juadah untuk kuarge di Malaysia kan...mase ni...aku x ingat la name MARKET tuh...tapi aku g sane untuk beli souvenir-souvenir untuk family tercinta, untk sedare mare, utk kengkawan n kalu ade lebih...untuk yg mengenali diri ini...hehehe....

* x sempat snap gambar..sebab terlalu khusyuk berbelanje...biasela..da jadi jutawan...hehehe...jutawan Rp...huhuhu..mmg sgt2 murah...aku mmg suggestkan kat korang sume..kalu rase nak bershopping...g la Indonesia...mmg cantik2..hehehehe..

**********belanje***********







********belanje gik***********







***kire family ader berape org*****huhuhuhu*******

..setelah selesai membeli souvenir2 untuk family....kiteorg g mkn nasi padang...nasi padang ni mcm nasi berlauk(.kalu kat malaysia la)...fyi...kalu nasi padang yg ader kat bali..jgn risau n runsing sebab hanye org MUSLIM je yg jual nasi padang ni...Pak Made kate, jabatan agama islam pantau...kalu ader org bukan muslim jual nasi padang..kene kompaun...fuhhh...lega betul bile dgr kenyataan dari pak made tuh...hehehehe..lepas tu aku n hubby pergi ke tanah lot...tanah lot ni mmg sgt cantik...pemandangan die mmg xde kat malaysia...hurm..lagi satu kan, aku perasan...setiap laut yg ade kat Bali ni, mesti ade kuil dieorg...sebab bagi mereka, laut itu suci...(aku teka je)...hehehehe

angin begitu kencang..

laut bergelora...

mcm biasela..rutin aku ngan hubby...

masih lagi berposing sakan...

sempat snap gambar kat kedai yg terdapat di tanah lot..

jalan lagi...jalan lagi...hehehe...da x jalan da...mase ni da mlm..rase da cukup untuk seharian perjalanan...nak rest utk esok..nak balik malaysia..rindu kat malaysia...huhuhu...x sabarnye nak balik malaysia...yeayyy..yeayyy,....

18012010 ------> hari ke-4 n terakhir..

Malaysia...aku merindui mu...mmg betulkan..bak kate pepatah...hujan emas di negeri org, hujan batu di negeri sendiri..lebih baik di negeri sendiri...mmg best trip honeymoon ni..tapi Malaysia tetap dihatiku...kat indonesia ngan malaysia byk beza...penduduk terlalu ramai..n terlalu padat...tapi kenangan paling best bile kite bersame org tersayang walau kemane sahaja..aku x dpt nak gambarkan perasaan itu...kepada-Nya aku bersyukur...terima kasih ya Allah sebab mengurniakan 'dia' untuk aku...walau x sehensem Shah Rukh Khan..walau x sekaye Donald Trump..walau x sehebat Hang Tuah...aku dah bersyukur..sekurang-kurang aku menerima org yg menyayangi aku, dan paling penting menerima aku seadanya..walaupun aku x secantik Nasha Aziz, x sekurus Erra Fazira, x sekuat Elly Suriati...There is only one happiness in life..TO LOVE N BE LOVED..











by ~syi~

2 ulasan:

PUAN THALHA : berkata...

wow!! bestnya bali! :)

syi berkata...

hahahaha..pasni kak thalha g honeymoon mane..sabah ye...hehehehe