Isnin, April 19, 2010

:: KEHIDUPAN::

Bile kite berkahwin, berbeza sgt dengan kehidupan mase kite single..hidup sebumbung...kenal hati budi..bak kate abang sulung aku..'sebelum kahwin, bukak mate luas-luas, lepas kahwin tutup mata rapat-rapat'.

Banyak makne tersurat dan tersirat dlm ayat tu..mmg betul..bile berkawan....lain, bile bercinta....lain, bile bertunang....lain, bile berkahwin....lain.

Aku dapat rasekan perubahan itu..bile bercinta, x semua perangai yg baik or yg buruk akan keluar 100%..walaupun ko bercinta 10 tahun sekalipun, belum tentu perangai azali ko keluar..jadi bagi aku...percintaan adalah satu penipuan..penipuan yg sangat2 subjektif...

Tetapi bile kite fikir balik, jodoh, pertemuan, ajal, maut semua tuh kat tangan Allah S.W.T..kalu memang da tertulis jodoh aku ngan amie dekat long mahfuz tuh...dielah jodoh aku..biarpun tsunami melanda, biarpun lautan api sanggup ku redahi, biarpun puting beliung menimpa, walaupun aku bercinta dengan anak raja(contoh okk) sekalipun..kalu jodoh aku dengan amie..dielah jodoh aku...

Bile fikir balik..walaupun aku hanye kenal amie setahun..mmg die jodoh aku..tuhan menemukan aku dengan die dalam mase yg singkat..dan kami menjadi suami isteri dengan pertemuan yg x sampai setahun...hidup sebumbung seumur hidup...tuhan itu maha kaya, maha adil dan maha bijaksana...

Alhamdulillah..sekarang aku hidup bahagia bersama suami tersayang..sedangkan lidah lagi tergigit..inikan pula suami isteri..biasela adat..kalu bercinta pun boleh bergaduh kan...apatah lagi adik beradik..jadi aku redha dengan kebahagiaan yg allah bagi..aku bersyukur ya Allah..

~cinta itu buta...tidak mengenal usia, paras rupa mahupun kekayaan dan harta karun..tetapi ianya datang dari keikhlasan hati setiap insan antara satu sama lain..~

~cinta itu seperti sinar matahari,memberi TANPA mengharap kembali,cinta itu seperti sinar matahari, TIDAK MEMILIH siapa yang ia sinari, cinta itu seperti sinar matahari yang memberi KEHANGATAN DI HATI~







Terima kasih ya Allah kerana menemukan jodohku dengan insan yg sangat-sangat aku cintai...seorang insan yg menerima aku seadanya...menahan segala karenah aku...moga perhubungan ini akan berkekalan sehingga akhir hayat...AMIN..









by ~syi~

0 ulasan: