Sabtu, April 18, 2009

RInDU.....

hm..
aku rindu zaman kanak2....
mase aku ngaji..(mak aku cikgu ngaji..kekadang mls ngaji buat2 demam)hehehe..sorry mom...
mase aku g sekolah..mcm best jer bwk basikal reramai....
mase g kantin...aku dpt mkn lauk "cikgu"pasal mkck kntin tuh kwn mak aku...
sek aku kecik..jadi aku la pengawas..aku la ketua darjah...hohoho..best wooo..pegang kuase!!!!
mak mewahkn aku dgn duit..(ayah aku dah meninggal..al fatihah..since aku umur 6 tahun gik)...jadi aku duk ngan mak..adik beradik lain sekolah asrama..jadi mak mmg lebihkan aku...hehehehe..(adk beradik lain jeles!!!)
mase birthday..mak x penah x sambut..mesti sambut..thanks mom....
biasela...anak bongsu la kate kan...huhuhu


aku rindu zaman Remaja...
huhu..ni mmg paling best..
aku duk asrama...sek ni ader asrama..tapi untuk budak pempuan je..first time duk asrama..ofcoz la..melalak 24 jam..sedih la...da biasa everything mak buatkan..tapi last2..kite kene buat sendiri...huhu..dok pikir mase form 1...sampai bile kene basuh baju sendiri,basuh kasut sendiri,iron baju sendiri,mandi tunggu turn..huhuhu..mmg x bleh handle la...mak dtg jenguk aku setiap minggu..anyway mase tuh abijam(abg sulung aku) ngan mak tinggal berdua..mmg jadi rutin wajib dieorg mesti jenguk aku setiap minggu dari aku form 1 smpai ak form 5...huhuhu..bile x dpt dtg..sedih je..tapi mesti dtgla..kalu mlm pun..mlm la..warden pun mmg da tau da...mase nih aku duk dorm K..tingkat 3 tuh..aduh patah lutut aku..turun naik..katil atas plak tuh..

masuk form 2....wawa..da jadi senior skit..jadi kebiasaan..ader kakak angkat..(rutin wajib bagi sesape duk asrama..dieorg tahula...)jadi dieorg yg jage kite..mase ni..aku da jdi pengawas da..hehehe..anyway hujung tahun form 1 aku da jadi pengawas..prep pun kat dewan mkn..warden aku garang..sesape tidur..die bwk baldi pastu simbah ngan air..hahaha..tapi buku aku x basah..warden aku da siap alihkan buku jejauh..(baik gak warden aku nih)..hahahaha..mmg kelakar giler...bukan aku sorang..ramai kawan aku..shima, ida, munirah, wani,chepot, yana n x ingatla..kenangan kene denda..duk kat padang sampai kul 1 pagi...hahaha..mase ni aku duk dorm G..tingkat 2..ok la..ni pun katil atas..aduss frust aku..

masuk form 3...hehehe..ni da senior..mmg best jadi senior duk kat asrama kan..mcm biase rutih harian..makan, prep,berborak ngan member..sume same...mase ni dorm F..tingkat 2 gak...ha..ni first time aku merase duk katil bawah...seronok2..huhuhu...

masuk form 4...hurm..ni da remaja..jadi x bergaul sgt ngan budak2 bawah ni..kononnye la..adik angkat??for sure ader...nanti dieorg kasi mknan kat kite..hahaha..kelakar la...xde bende nak citer..sebab rutin mmg same seperti biase..mase ni aku duduk dorm B..tingkat 1..katil atas...argghhh..mintak bwh..tapi warden kate lambat daftar..argghhhh frust...

masuk form 5...erm ni mmg paling byk kenangan dalam hidup aku..tahun ni la paling byk suke duke aku..bygkan aku gaduh ngan kawan baik aku pun time nih..setahun kiteorg x bertegur..hurmm..bodoh kan..padahal da last year..tapi masing2 ego(skrng da baik da)...mase ni gak kiteorg da ader washing machine..best2..xyah basuh pakai tangan...utk form 5..kiteorg ader bilik prep khas..best la..ader rak sendiri..tempat sendiri..kalu x sempat sgt.nak tido..bleh tido kat situ..x yah nak balik dorm..mase ni aku dorm J..tingkat 3..jadi mmg aku jarang balik dorm..lepak2 ngan kengkawan..g outing..huhuhu..mmg best la...sgt best...mase nih katil bawah...

masuk form 6...separuh jalan je..ni pun sempat aku duk asrama..dalm 3 bulan...mase ni aku duduk dorm L..tingkat 3 n katil bawah...huhuhu...tapi yg pasti..mmg syok zaman2 remaja..

~rutin-rutin budak asrama~

  • mesti ader kakak angkat or adik angkat
  • baju sekolah mesti "ujala"..hahaha..silap2 telekung pun mesti" ujala"..
  • paling wajib..tido dlm kelas..aku x tau la apesal..org kate sebab mkn nasi kawah..tapi yaallah..mmg ngantuk gile2..boleh beza ngan budak outsider..
  • hahaha..byk gik..tapi aku xingat sgt la..nenantila...